28 Aralık 2014 Pazar

İncik Boncuk Kutusu

 Bir ara merak salmıştım bu incik boncuğa, ne zaman birikti de bir kutuya sığamaz oldular anlamadım. Bu sebeple incik boncuk kutusu ihtiyacım doğdu tabi. Önce hazır satılan kutulara baktım ama hiçbiri istediğim şekilde değildi ve tabi işe koyuldum.
  Ayakkabı kutuları heba olmasın diye yapışkanlı kağıtlarla kaplayıp ıvır zıvır dolduruyorum içlerine. Bilumum alışveriş marketlerinde hazırları satılıyor desenli kutuların ama daha ekonomik olarak evde yapmak mümkün. Ayakkabı kutularını temel olarak kullanıp, mukavvalar ile işi biraz ileri boyuta taşıdım. Yapılan işin düzgün olması için cetvel kullanılması lazım. Aralıkları kullanılacak ayakkabı kutusunun boyutlarına göre ayarladım. Bir milimetrelik dişler açtım kestiğim her mukavva şeritine ki iç içe geçip daha sağlam dursunlar. Kaplamalarını çentikleri kestikten sonra yaptım. Kutunun tabanına yerleştirirken silikon tabancası kullandım, şeffaf olması ve kullanım rahatlığı sebebi ile. Yaptığım incik boncuk kutusunun tabanındaki bölmeler haricinde iki katı daha var. Katları sırf mukavvadan yaptım; önce dört kenarı ayakkabı kutusunun içine sığacak şekilde kestiğim dikdörtgenin kenarlarına yapıştırdım. Ve içine aynı mantalitede bölmeleri ekledim ama bu sefer daha küçük ıvır zıvır için bölmeleri küçük olarak ayarladım. 
 Bunun yanında şişler, tığlar ve vesaireler için de başka bir kutu tasarladım aşağıdaki gibi. Tek bir kutuda karman çorman olan boncuklar düzene girdi, daha rahat ulaşılabilir  daha rahat seçenekler görülebilir hale geldi. Bitirdikten sonra iyi ki uğraşmışım dedim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder