12 Ocak 2015 Pazartesi

Pullu Balık Çanta 1-2

 Güzel güneşli bir Ocak gününden merhaba :D. Kış aylarında güneşin varlığı başka tatlar veriyor insana. Hava daha bir berrak, gün daha bir güzel falan filan... Neyse ben yetenekli (!) olduğum işe döneyim :D. Daha önceden paylaşmıştım pullu balık çantasının yapımını, Bu paylaşacağım ilk yaptığım çanta, yiğenim Ali Asım'a dikmiştim oyuncaklarını taşısın diye. Önceki sene Ramazan ayında diktim çantayı, yaz ramazanlarında sahura kadar uyumadığımdan değerlendirecek bolca zamanım vardı. İşe koyuldum ve gün ağrırken çanta bitmişti. 
 İlk yapılması gereken birbirine uygun iki  farklı kumaşı seçmek, ben yine arta kalan kumaşlardan seçtim. Annem kendine eteklik bir kumaş almıştı, eteğin dikiminden arta kalan kumaş pullu balık çantanın pullarını yapmak için kullandım ve Asım annemin eteğini görünce ~aaa benim çantam diye nida etti. Önceki yazılarımda da dediğim gibi bu tür şeyler için hiç kumaş almadım, mesele eldekileri değerlendirmek. İlk yaptığım çantaya yüzgeç de eklemiştim, tam balık formunda olmuş lakin çantanın ağız kısmı sıkıntılı olmuştu. Siz balık çanta yaparken ağız kısmını ilk paylaştığım çantadaki gibi dikin, daha kullanışlı ve daha düzgün olur. 
  Pullarını 3 üç farklı boyutta keserseniz, kuyruk kısmında küçükleri kullanıp ağız kısmına doğru büyükleri kullanın ki daha hoş dursun. Bu ve benzeri işlerde asıl dikkat edilmesi gereken detaylar. Ne kadar düzgün olursa detayları yapılan bütün olarak göze daha güzel görünür. Çantayı dikerken bitmesine odaklandığımdan bol fotoğraf çekmemişim, ama önceki yazıda nasıl dikildiğine dair fotoğraflar daha ayrıntılı. Rastgele...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder