24 Ocak 2015 Cumartesi

Tek Parmaklı Eldiven

 Hali hazırda bu kış güneşli sonbahar havasında geçerken sizlere tek gözlü canavar misali tek parmaklı ördüğüm eldivenlerimi tanıtmak istiyorum. Kış ayında sıcaklığın yüksek olması giyilen kalın kıyafetler sonucu insanı terletiyor ince giyildiğinde de üşütüyor. Ne yapmalı? hafif kıyafetler en makul çözüm. Bu eldiven de parmakları olmadığından geçirdiğimiz günlerde giymek için ideal. Neyse...Az laf çok iş.


 İki sene evvel ördüğüm eldivenlerdi, iki çift örmüştüm. Desenlerinin farklılığının nedeni ise bir çiftini kuzenime hediye ederken desenlerinin aynı olmasına dikkat etmemişim. Görsellik için şimdilik bunları çift olarak düşünün, aynı renk farklı desen:D
  Size bu eldivenin nasıl örüleceği hakkında detay vermeyeceğim, genel hatları ile anlatacağım. Ben kendi elime göre ördüm, sizinde iyi bir uyum için kendi elinize göre örmenizi tavsiye ederim. 

  
 62 ilmik ile işe koyuldum, iki düz dört ters olarak tüm ilmekleri ördüm. Bileği geçene kadar 16 sıra 2 düz dört ters olarak devam ettim. Siz bilek kısmının ne kadar uzun olmasını istiyorsanız ördüğünüz sıra sayısını artırabilirsiniz. Ters- düz ördükten sonra aradaki dört ters ilmiğe çapraz örme tekniği uyguladım*. Çapraz örgüyü har sekiz sırada bir tekrar ettim. Ters düz olarak her sekiz ilmekte de çapraz örerek 16 sıra daha ördüm. Bilekten el hizasına geldiğimde son iki düz ilmek ve ilk iki düz ilmek haricindeki tüm düz ilmeklerin ortasına bir ilmek ekledim. Ekledim ki genişlesin, desenleri daha düzgün dursun. 16 sıra sonra tekrar bir ilmek artırdım (her düz ilmeklerin arasına bir ilmek, bu hali hazırda var olan 3 ilmeği 5 ilmek yapar) , bu sırayı örerken ilk ve son iki düz ilmeğide bir ilmek artırdım. 24 ilmek sonra, yukarıdaki fotoğrafta olduğu gibi, ilk 10 ilmeği ve son 10 ilmeği bitirdim baş parmak için. Orta kısmı 18 sıra daha örüp bitirdim. En nihayetinde ise eldiveni dikilecek kısımlardan dikip kullanıma hazır hale getirdim. 


 *Bu işlem için ekstra bir şişe ihtiyacınız var (yada kürdan da kullanılabilir), Dört ters ilmeklerde yapılması gereken; örme sırasında gelen ilk iki ilmeği diğer şişe geçiriyorsunuz ve sonrasında ana şişte bulunan iki ilmeği örüyorsunuz. Devamında, diğer şişe aldığınız ilmekleri ana şişe geçirip onları örüyorsunuz. Basit bir işlem (bu eldivende sadece dört ters ilmekler için uygulanır). 


 Anlatımı laf kalabalığı gözünüz korkmasın, bir kere haşır neşir olunca örgü ile devamı doğaçlama geliyor zaten. Örün ve güzel günlerde kullanın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder