5 Kasım 2014 Çarşamba

Pullu Pullu Balık Çantası

Hediyeleşmenin önemli olduğu bir döneme ait çocukluğum. Dükkanlarda az ve öz bulabileceğiniz ürünlerle sınırlıydı seçenekler; aldığınızda tüm harçlığınızı yatırıp keşke kendime de alsaydım dediğiniz türden. Şimdinin üç liraya alınan kaynağı bir milyoncu olan ıvır-zıvırlar ile bir ilgisi yok. Belki de biriktirdiğiniz tüm parayı arkadaşınıza hediye almaktaydı sihir. Kapitalist düzenin bize sunduğu seçeneklerde ise orta diye bir sınıf yok yani ya çok ucuz Çin plastiği yada çok pahalı Avrupa plastiği. Hediye edebilecek birşey bulmak zor bu günlerde. Neyse...
  İnternette gezinirken bir çanta gördüm, balık şeklindeydi yeğenime almak isteyebileceğim türden ama satışı yoktu bende evde olan nevalelerle yapayım dedim. Orasını şöyle yapmıştırlar burasını böyle dikmiştirler diyerek devam ettim,  bire bir aynı olmasa da bittiğinde içime sinmişti. Bahsettiğim yeşil,pulu balık çantanın fotoğraflarını sonra paylaşacağım.
  Teyzemin çantayı görüp kendi torununa da istemesi tecrübe ettiğimi birkez daha yapmama olanak sağladı. Elbette fabrika ürünü alabilirdim, çok daha ucuza gelirdi. Düzgün dikilmiş kusurları olmayan birşey. Hayalgücümü kullanmayıp başkasının hayalgücüne konmak, özelliklede yapabilecek durumdayken. Velhasılı arta kalan kumaşlarımıza baktım gözüme uyumlu gelen iki farklı kumaşı seçtim ve hayal etmeye koyuldum. Sonrası büyük bir kağıt alıp şablon çıkarmak, dikkat ettiğim içine bir okuma kitabı sığabilecek olmasıydı. Bir çocuk kitabını kağıdın üzerine koyup etrafına onu kapsayacak büyüklükte balık çizdim. Gözüme hoş gelene kadar boyutu silip tekrar çizdim ve kırmızı bir makasın yardımı ile ayırdım balığımı kağıttan. Şablonu ütülenmiş kumaşın üzerine koyup bilinen işlemler (kumaşı şablon yardımı ile çizip, vs) ile üç parça olarak ayırdım. Dikiş makinesi ile dikiş işlemlerini de tamamladım.
Pulları balığın büyüklüğü ile orantılı olacak bir oranda yapmaya özen gösterdim, onun içinde bir şablon ayarladım ve pul gerektikçe kesip dikip ana kumaşın üzerine diktim. Tüm kesme işlemleri bittikten sonra ilk dikeceğiniz pullar olsun değilse çok zorlanırsınız.

  Yaptığınız emek verdiğiniz şey bitince ve taktir toplayınca mutlu oluyorsunuz bir de küçük gözlerin merakı ve mutluluğu sevincinize sevinç katıyor. Bu pullu balık çanta şimdi Ankara'da Asya'nın sırtında, okuyamadığı ama resimlerinden hikayeler uydurduğu küçük kitaplarını taşıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder