18 Kasım 2014 Salı

Keçeden Küpelik

 Başak burcu olarak düzeni seviyorum, gruplara ayırıp düzenlemeyi. Bu sebeple DIY olarak yaptığım birçok şey düzenleyicilerdir. Yerli yerinde olmak kolay ulaşmayı sağladığı gibi eldeki nevaleleri tam görmenizi ve seçim yapmanızı kolaylaştırır. Bu sebeple sanırım şimdilerde çekmece içlerini bölmeli olarak üretiyorlar. Neyse ne... 
 İncik boncuk biz hatunların ilgisini çekiyor ve her girdiğimiz mağzadan bir küpe yada bir kolye almamız kaçınılmaz oluyor. Sizi bilmem ama ben öyle bir hatunum ve özellikle de küpeler ilgi odağımdır. Hal böyle olunca ne yapmalı diyerek malzemelerime baktım keçeden bir küpelik yapabileceğimi düşündüm, işe koyuldum.



 Renkleri birbirine uyumlu iki keçe seçtim. Şablon olarak kullanabileceğim bir meta seçtim, metayı baz alıp maket bıçağı yardımıyla keçeden parçalar çıkardım (Bir kırmızı keçeden kapak yapmak için iki gri keçeden küpeleri yerleştireceğim içini yapmak için). İçi için ikiden fazla parçanız olmasın kapanması zor oluyor. İki türlü küpe için iki farklı alan yapmam gerekti, iç keçenin renginden iki uzun şerit kestim ve birer santim aralıklarla diktim. 


 Kapağı için bir kağıda 'küpelik' yazdım ve iğnelerle keçeye iliştirdim. Seçtiğim iple yazdığım yazıyı keçeye işledim. İşleme yaparken, iğneleri batıracağınız yerleri belli aralıklarla işaretleyin ki bittiği zaman daha düzgün dursun. İşlemenizi kalın bir iple de yapabilirsiniz biraz zorlanırsınız ama benim yaptığım gibi işlemeyi yanyana yaparsanız (bunun için kalın uçlu bir kalem kullanın yazıyı yazarken) zaten kalın görünecektir. Sonrasında üç keçeyi düzenli bir şekilde bir araya getirerek tam ortasından dikin. Ve taadaa küpelik hazır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder