5 Mart 2016 Cumartesi

Keçe İğnelik

 Evinizde sürekli düzenlediğiniz ama her defasında karışan yerler nerelerdir? Oturma odası, çocuk odası, buz dolabı , çekmeceler ???  Göz önünde olduklarından her defasında düzeltiyorsunuz; o oraya şu şuraya. Ya dikiş kutularınız? Bana sorarsanız, helede yıllarca kullanıla gelen dikiş kutusu evlerdeki en karışık yer. Yıllarca onun düğmesi, bunun iğnesi birike geldiğinden karışıklık hat safhada oluyor. Annemin 35 yıllık dikiş kutusu bunun en büyük kanıtı; iğneler, düğmeler, kurdeleler... Atmaya kıyılamamış ileride lazım olur diye saklanmış onca şey. Bu görüntü beni harekete geçirdi, en azından iğneler için bir çözüm üretebilirim diye düşündüm. Nitekim özellikle iğneleri bir arada tutmak ve düzenli olmalarını sağlamak için illa bir nesneye ihtiyaç duyuluyor. Ana malzemesini keçe olarak belirledikten sonra, kafamda bir şablon oluşturup yola koyuldum ve keçeden iğnelik serüvenim böylece başlamış oldu. Buradan buyrun...


 Keçe el işi malzemesi olarak çok kullanışlı bir materyal. Tek renk olması ve dokusunun derinliği, keçeden yapılan her şeyin kaliteli görünmesini sağlıyor. Kumaşı tok tutmak için fazladan işlem yapmak gerekiyor, keçede ise böyle bir işleme gerek yok. Keçenin kumaşa göre sert yapısı keçeyi tercih nedenlerimden bir diğeri. Uyumlu iki renk seçtikten sonra, yuvarlak şablon ile keçeyi çizip kestim. Keçelerden kesilen üç yaprak iğneliğimiz için yeterli. Fazlası iğneliğin kalın ve kullanışsız olmasına neden olur.  Nede olsa atalarımızın dediği gibi azı karar çoğu zarar :D.


 Ön ve arka kapağı tek renk kesip orta yaprağını da farklı renk seçerek el işime renk kattım. Bu işlemin ardından, iğneleri yerleştireceğim yer olan şeritleri uzun dikdörtgen şeklinde kesip ara yaprağa iğne ile diktim. İki yada üç dikdörtgen şerit iğneleri düzenlemek için yeterli olacaktır. Diktiğiniz şeritlerin içini ister hafif bir malzeme ile doldurun ister boş bırakın. Her şekliyle kullanışlı olacaktır.  


 Üç keçe yaprağını üst üste düzgünce dizip, iğne ile birbirine diktim ki iğneliğin formu kitap şeklinde olsun. Keçe iğneliğin pis ve dağınık durmaması için bir de düğme diktim. Süslemesine gelince, yine keçelerden arta kalan çöp diye değerlendirilecek parçalardan gelincikler yaptım minik minik. Dantel kurdeleden küçük bir parça ile birleştirip gelincik demetini keçenin üstüne uyguladım. İğneleri dikiş kutusundan toplayıp da iğneliğe düzdüğümde ne kadar çok iğne olduğunu gördüm. Aldığım karadan ve yaptığım işten baya memnun kaldım.   


  El işine başladıysanız, malzemeniz de bolsa yaptığınızdan iki tane yapın. Biri size tecrübe sağlar diğerini de kullanırsınız. Çok şükür ki benim yaptıklarım düzgün ve muntazam oldu; biri anneme biri bana :D.  Dikiş kutunuzun bir nebze de olsa düzenli olmasını sağlayacaktır bu iğnelik, şimdiden sizin de elinize ve emeğinize sağlık.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder