23 Mart 2016 Çarşamba

İplik Kutusu

 Gerektiği kadar yaşlı olanlar bilir, eskilerde şimdiki bolluk yokmuş. Zaman zaman annem veya anneannem anlatırlar eski hikayeleri; bir yumurtanın ne kadar değerli olduğunu, yaşlıların şekeri saklamasını ve torunlarına az az vermesini, eski perdelerden dikilen elbiseleri, bir paltonun başka bir kıyafete dönme hikayelerini. vb. Sanayi devrimini batı tamamlamış olsa da bize ulaşması çok sonraya kaldı. Önce gıda bollaştı memleketimizde sonra kıyafetler, eşyalar. Herkesin ulaşıp alabileceği seviyeye indi fiyatlar. Benim küçüklüğümde dahi kıyafet bulmak zordu özellikle belli yaş aralıklarına. Şimdiler de aylık olarak bile yaş aralığı mevcut kıyafetlerde. 


 Annem de ben küçükken kıyafetler dikerdi bize. Benden önce de dikiş ile haşır neşirdi. Zamanla biriken iplik renklerini ve çeşitlerini varın siz düşünün. Kutu kutu iplik birikmiş, hepsi karman çorman duruyorlardı. Ne yapsam da bunları hem renkleri görünür hemde derlitoplu hale getireyim diye düşünmeye koyuldum. Ayakkabı kutusu ve kürdan, bu ikisi aklıma bir fikir getirdi ve yola koyuldum. 


 İlk olarak istediğiniz boyutta bir ayakkabı kutusunu kaplıyorsunuz yapışkan kağıtlarla. Kutunun içine bir cetvel yardımıyla 3 cm aralıklarla noktalar işaretleyin. Bu işlemi hem boydan hem enden yapın. Tabi hep aynı boyuttaysa iplikleriniz. Bizdekilerin boyutları farklı olduğundan ben aralıkları arttırıp azalttım. Noktalarınızın sayısı kadar kürdanı kutunuzu kapladığınız yapışkanlı kağıtla sarın. Dibini biraz uzun tutun, yapışkanlı kağıdı ince bir makasla üç yerden kesin. Bu işlem kürdanı kutuya daha rahat silikonlamanızı sağlayacaktır.


 Bu kutunun tasarınımda bir kısmını boş bıraktım ki büyük iplikleri yan koyabileyim.  İplikleri sadece bunlar sanmayın kutu kutu var evde, bunlar sadece dağın görünen kısmı :D . Sizinde ailenizden kalma iplikleriniz varsa :D, bu çözüm sizin için. Unutmayın düzenlemek güzeldir. :D 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder