15 Şubat 2016 Pazartesi

Beş Litrelik Pet Şişelerden Sepet

 Yağmurlu günlerden sonra toprak kokulu mis gibi güneşli bir Şubat günüden herkese merhaba. Kış kendini iliklerimize kadar hissettirdi bu sene, baharın bol bereketli geçmesine vesile olur inşallah. Havalar da olmasa ne konuşacağız acaba? :D Dönüşümden bahsetmeye ne dersiniz? Plastik materyallerin doğaya karışıp döngüye katılması için gereken sürenin çok uzun olduğu herkesçe bilinen bir gerçek. Bu süreyi kısaltmak bizim elimizde, dönüştüğü şeyi değiştirerek tabi:D 


  5 litrelik plastik şişeler herkesin malumu, hemen hemen girmediği ev yok ve dönüşmediği nesne; kimi evlerde küçük bir kesme boyama işleminden sonra saksı olarak, ardiyeler de düzenleyici sepet olarak. Hatta oyuncak bile yapabiliyorlar. Benim dönüştürme hikayemde mutlu son kumaşla kaplı sepetle bitti. Nasılına gelince...


 Baza altında kullanacağım için öncelikle işe sepetin boyutunu ayarlayarak başladım. Büyükçe bir makasla plastik şişeyi belirlediğim yerden kestim ve seçtiğim kumaşın en ve boy uzunluklarını tamamladım. Hem içini hem dışını kumaşla kaplamak istedim ki plastik görünmesin. Kumaşların boyutunu ayarladıktan sonra ütüleyip teğelledim (teğellemek dikiş işinizi kolaylaştırır aklınızda bulunsun). Dikiş makinesi ile teğellediğim yerleri diktim. Sepet formunda bir kumaş çıkmış oldu sonucunda.


 İç kısmının altını da asıl kumaşa teğelledikten sonra diktim. Sepet formunda ki kumaşı sepete giydirdim. Sonrasında, sepetin alt kısmını da kumaşla kapladım. Bu son işlem dikiş makinesinden geçemeyeceği için gizli dikiş ile kumaşı sabitledim. Ve tada...  


 Hazır yapıyorken iki tane yaptım :D. Bu sepetler toparlayıcı oluyor, baza altının düzenli durmasını sağlıyorlar. Kullandığınız kumaşın dokusuna renklerine göre kaliteli görünüyorlar, hazır alınmış gibi duruyorlar. Bu tür hobiler, yaparken eğlendiğiniz, hoşça vakit geçirdiğiniz şeyler ve sonunda da elinizde kullanabileceğiniz yaralı bir şey olması cabası. Ürettiğiniz ve eğlendiğiniz günler bol olsun inşallah.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder